Обавештење за студенте којима је руководилац стручне праксе доц. др Јасмина Огњановић

Састанак стручне праксе за студенти којима је руководилац праксе доц. др Јасмина Огњановић одржаће се у среду29.05.2024. у 10 часова.

Позивају се студенти да обавезно присуствују састанку.

Обавештење за студенте којима је руководилац стручне праксе проф. др Весна Миловановић

Позивају се студенти којима је руководилац летње стручне праксе проф. др Весна Миловановић (за хотеле Фонтана, Оморика, Бели бор, Бреза, Zepter и Azul Beach Resort Montenegro, као и за агенцију Experience) да дођу на састанак који ће се одржати у понедељак, 27.05.2024. године од 11 часова у Слушаоници број 3.

На састанку ће бити подељене Упутнице за праксу.

Обавештење за студенте којима је руководилац стручне праксе доц. др Наташа Ђорђевић

Позивају се студенти којима је руководилац летње стручне праксе доц. др Наташа Ђорђевић (хотели: Сребрна лисица, Ртањ, МК Гранд, Јуниор, Краљеви Чардаци, Мона Плаза Златибор, Извор и Пансион Обрадовић) да дођу на састанак који ће се одржати у понедељак, 27.05.2024. године, у 13 часова у Слушаоници број 3.

Обавештење за студенте којима је руководилац стручне праксе проф. др Снежана Милићевић

Позивају се студенти којима је руководилац летње стручне праксе проф. др Снежана Милићевић да дођу на састанак који ће се одржати у уторак 14.05.2024. године у Свечаној сали Факултета, према следећем распореду:

- у 12:30 часова студенти који плаћену праксу обављају у Црној Гори: хотел Iberostar Bellevue Бечићи, хотел Iberostar Slavija Будва, хотелска групација Casa del Mare.

- у 13:00 часова студенти који плаћену праксу обављају у Хрватској: Maistra Hospitality Group Ровињ, Villa Tuttorotto Ровињ, Villetta Phasiana Фажана, Svpetrvs Hotels & Resorts острво Брач.

- у 13:30 часова студенти који плаћену праксу обављају у Словенији: хотели SAVA Словенија (Terme 3000, Terme Ptuj, Zdravilišče Radenci, Bled, Resort Bernardin, Resort San Simon, Resort Salinera).

На састанку ће бити подељене Упутнице за праксу. Присуство је обавезно.

Обавештење за студенте чији је руководилац стручне праксе проф. др Тања Станишић

Позивају се на састанак студенти који плаћену стручну праксу обављају у хотелу Silver Lake Resort (Сребрно језеро), као и студенти који су пријавили неплаћену праксу, а нису преузели упутнице у понедељак, 13.05.2024. год. у 11:00 часова у Слушаоници бр. 7.

Летња стручна пракса 2024 - Важно обавештење за студенте

Студенти који су остали нераспоређени за обаваљање летње стручне праксе треба да се јаве Гордани Крстић у Студентску службу Факултета, најкасније до четвртка 18.04.2024. године, како би уз плаћање посебне накнаде, могли да изаберу између туристичко-угоститељских субјеката код којих су остала упражњена места.

Ова информација се такође односи и на студенте који желе да промене објекат обављања неплаћене стручне праксе након распоређивања, као и на студенте који су пријавили плаћену праксу у неком од хотела, а не налазе се на списку примљених студената koji je хотел послао.

Коначан распоред студената за обављaње летње стручне праксе биће објављен у понедељак 22.04.2024. године.

Коначан распоред праксе за студенте током 2024. године

Коначан распоред праксе за студенте током 2024. године можете погледати кликом овде.


За сва додатна питања и све информације које не постоје овде студенти треба да јаве руководиоцу праксе са факултета који је задужен за њиховог партнера! Проверити ове информације с времена на време јер ће се ажурирати.

Сви студенти дужни су да у складу са распоредом стручне праксе прихвате Изјаву о намерама савесног и одговорног обављања стручне праксе.

Договорени термини за почетак праксе су први дан у месецу, уколико није посебно наведено другачије!

ОБАВЕЗНО понети:

  • Радну униформу и то:
    • Мушкарци: црне/тегет панталоне, црне ципеле, бела кошуља дугих рукава и сако (није обавезан)
    • Девојке: црна/тегет сукња, равне црне ципеле, бела кошуља дугих рукава и сако (није обавезан)
    • Ко ради у кухињи уместо овога носи своју радну униформу
  • Нови дневник праксе - српски ћирилица (Србија), латиница (Црна Гора, Хрватска и Словенија) или енглески (остало иностранство) (купити у књижари факултета)
  • Потврду о обављеној пракси (по завршетку праксе обавезно је да послодавац потпише и печатира)
  • Упутницу за праксу (Руководиоци стручне праксе ће проследити Упутнице за праксу партнерима)
  • Санитарну књижицу (само одређени хотели)
  • Позитиван став (на пракси представљате себе, али и Факултет; ради се све што раде и остали запослени - домаћинство, ресторан, кухиња, рецепција...)

Студенти који су на пракси у Београду, могу према договору факултета и ГСП-а да купе месечну карту за превоз по повлашћеној цени - обратити се др Дејану Секулићу.

ОБАВЕЗНО СЕ СЛИКАТИ ТОКОМ ПРАКСЕ. НАЈЛЕПШЕ СЛИКЕ БИЋЕ НА САЈТУ И ФЕЈСБУКУ ФАКУЛТЕТА.

Студенти који иду на плаћену праксу припремају се према обављеном договору са послодавцем!

Стручна пракса 2024 - Важно обавештење за студенте

Обавештавају се студенти да у четвртак 11.04.2024. године истиче рок за пријаву летње стручне праксе преко студентског портала.

Пријава стручне праксе за лето 2024.

У четвртак 4. априла почиње пријава за овогодишњу стручну праксу и биће отворена до четвртка 11. априла.

Важно је да се ово упутство пажљиво прочита и да се процедура пријаве испоштује у свим детаљима да се не би десило да због пропуста студент остане без могућности да ове године обави жељену праксу!

За све додатне информације студенти се могу обратити руководиоцима праксе на факултету лично у термину консултација или мејлом.

Сви студенти који желе ове године да обаве стручну праксу потребно је да се пријаве у периоду од 04.04. до 11.04.2024. године. Пријава се врши on-line на Студентском порталу. При on-line пријави студенти су дужни да прихвате Изјаву о намерама савесног и одговорног обављања стручне праксе која се приказује на почетку процеса пријаве праксе.

У следећој табели дат је преглед коме је пракса обавезна:

Смер 1. година 2. година 3. година 4. година
ОАС ХиТ 2 Да Да Да Да
ОАС ЗТ / Да Да Не
ОАС ГМ Не Да Да Не
МАС МХ 2 Да / / /
МАС МТ 2 Да / / /
МАС ЗТ 2 Да / / /

Стручну праксу могу обављати и студенти за које она није обавезна према студијском програму и за њих важе сва права и обавезе у вези обављања стручне праксе, као и за студенте којима је пракса обавезна.

Студенти који студирају по старим програмима информацију да ли им је пракса обавезна могу добити у Студентској служби.

Студенти основних студија који први пут аплицирају за стручну праксу могу одабрати само смештајни објекат или специјалну болницу.

Винарије могу одабрати само студенти Гастрономског менаџмента.

Студенти Гастрономског менаџмента, поред винарија, могу да бирају још само смештајне објекте и специјалне болнице.

Студенти који су успешно прошли интервју за плаћену праксу ће то попуњавати као ЈЕДИНУ жељу. Код неплаћене праксе ово важи САМО за хотел Сребрна лисица на Копаонику.

Студенти који бирају праксу у Београду могу, према договору факултета и ГСП-а, да купе месечну карту за градски превоз по повлашћеној цени.

Уколико желе, студенти могу да обаве праксу у објекту у коме су већ били раније.

Приликом избора жељених објеката обратити пажњу на све детаље - да ли је плаћена пракса, има ли обезбеђен смештај, исхрану, постоји ли нека посебна напомена и слично. СТУДЕНТИ КОЈИ НЕМАЈУ ПОТВРЂЕНУ ПЛАЋЕНУ ПРАКСУ БИ ТРЕБАЛО ДА ПЛАНИРАЈУ ИЗРАЖАВАЊЕ ЖЕЉА У ВИШЕ ОБЈЕКАТА/ТЕРМИНА (нпр. десетак) КАКО СЕ НЕ БИ ДЕСИЛО ДА ОСТАНУ БЕЗ ПРАКСЕ ПОСЛЕ ОБАВЉЕНОГ РАНГИРАЊА. Рангирање се врши према редоследу исказаних жеља и оствареном просеку у досадашњем току студирања.

Уколико студент остане нераспоређен може, уз плаћање посебне накнаде, да бира искључиво између преосталих слободних места.

 

УПУТСТВО ЗА ПРИЈАВУ СТРУЧНЕ ПРАКСЕ

Пријава се врши на Студентском порталу у термину за пријаву

  • Лево у менију одабере се “Пријава за праксу”
  • Студенти који су успешно прошли интервју за плаћену праксу ОБАВЕЗНО бирају то на почетку процеса пријаве
  • У наставку бира се жељени партнер и уноси се тачан термин који је договорен, а датум завршетка може да буде најкасније 30.09.2024. године (и ако је са партнером договорено другачије)
  • Плаћену праксу уносе само студенти који су успешно прошли интервју код послодавца, тј. који имају потврду да су примљени. Ови студенти не могу бирати неплаћену праксу да не би остали без могућности да обаве праксу ове године - ни плаћену, ни неплаћену.
  • Остали студенти бирају неплаћену праксу
  • У десном делу доле је табела “ПРЕГЛЕД ТЕРМИНА У ФИРМАМА ЗА ШКОЛСКУ 2023/2024 ГОДИНУ”
  • Кликом на дугме у колони “Пријави се” бира се жељени партнер и термин
  • Одабране жеље се приказују поређане по приоритету десно горе у табели “ВАШЕ ЖЕЉЕ”
  • Уколико је потребно већ одабрана жеља се може обрисати кликом на дугме у колони “Одјави се”
  • Пожељно је да се унесе што више жеља да се не би десило да студент остане нераспоређен
  • Жеље се могу мењати неограничен број пута у току трајања термина за пријаву
  • Након затварања термина за пријаву вршиће се распоређивање студената према редоследу исказаних жеља и према оствареном просеку у досадашњем току студирања
  • Студенти који су у овој школској години већ обавили једну праксу (зимска пракса), другу праксу не могу да пријаве преко Студентског портала, већ морају да се јаве Студентској служби.
  • По завршетку распоређивања студенати на Студентском порталу под “Пријава за праксу” у табели “АПЛИКАЦИЈА ПРИХВАЋЕНА” могу видети где и у ком термину су распоређени; на истом месту у табели “ВАШЕ ЖЕЉЕ” види се списак и статус свих жеља

Непоштовање рокова везаних за пријаву и обављање стручне праксе, промена изабраних објеката за обављање праксе и пракса која није обавезна наплаћиваће се по важећем ценовнику.

  • Пријава стручне праксе, по истеку рока - 5.000 динара
  • Промена објекта обављања стручне праксе након распоређивања, на лични захтев студента - 5.000 динара
  • Предаја дневника стручне праксе, по истеку рока - 5.000 динара
  • Пријава необавезне стручне праксе - 6.000 динара
  • Студент који није обавио праксу на коју је упућен, губи право на плаћену праксу у тој и наредним школским годинама, односно може да обави искључиво неплаћену праксу
  • Уколико студент не донесе Дневник праксе руководиоцу стручне праксе на потпис и/или не преда Потврду о обављеној стручној пракси Служби за студентска питања, губи право на плаћену праксу у тој и наредним школским годинама, односно може да обави искључиво неплаћену праксу
  • Било каква промена или накнадна пријава праксе (уз доплату) могућа је само до 20.06.2024. године

Сва плаћања је потребно да се изврше најмање два радна дана пре пријаве праксе.

ВАЖНА НАПОМЕНА: Крајњи рок за пријаву стручне праксе је 11.04.2024. године и после тога није могуће пријавити праксу без плаћања закаснеле пријаве.

Погледајте табелу са понудом кликом овде и обратите пажњу на објекте који нуде плаћену праксу, оне који нуде исхрану и смештај, као и на напомене у последњој колони.

Презентација стручне праксе за студенте прве године основних академских студија

У уторак 30.01.2024. године у амфитетару Факултета одржана је презентација стручне праксе студентима прве године студијских програма Хотелијерство и туризам и Гастрономски менаџмент.

Презентацију су одржала проф. др Снежана Милићевић продекан за организацију стручне праксе студената и чланови Тима за организацију стручне праксе студената Факултета за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи.


Online презентација Work & Travel програма у САД 2024

ONLINE ПРЕЗЕНТАЦИЈА WORK & TRAVEL ПРОГРАМА у САД 2024

Програм плаћене стручне праксе Work & Travel 2024 у САД представиће агенција American Adventure у среду, 31.01.2024. године са почетком у 19 часова путем следећег линка:

https://us02web.zoom.us/j/82486253824?pwd=NUsyK25PNnlSbGVsVUpmdnltWWRsdz09

Meeting ID: 824 8625 3824
Passcode: 123456

Позивају се сви заинтересовани студенти да присуствују online презентацији.

Надлежни руководилац стручне праксе на Факултету је проф. др Весна Миловановић (Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.).


Презентација стручне праксе за студенте прве године основних академских студија

Позивају се студенти прве године студијских програма Хотелијерство и туризам и Гастрономски менаџмент да присуствују презентацији стручне праксе студената која ће се одржати у уторак 30.01.2024. године у амфитетару Факултета са почетком од 11 часова. Презентацију ће одржати проф. др Снежана Милићевић продекан за организацију стручне праксе студената и чланови Тима за организацију стручне праксе студената Факултета за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи.

Присуство студената је обавезно.

Work & Travel 2024

ONLINE ПРЕЗЕНТАЦИЈА WORK & TRAVEL ПРОГРАМА у САД 2024

Програм плаћене стручне праксе Work & Travel 2024 у САД представиће агенција Experience d.o.o. у среду, 13.12.2022. године са почетком у 19 часова путем следећег линка:

https://us02web.zoom.us/j/83751691446?pwd=SmlTNWtVRE9PYXllRTJCZVc4N3lRQT09#success

Позивају се сви заинтересовани студенти да присуствују online презентацији.

Надлежни руководилац стручне праксе на Факултету је проф. др Весна Миловановић (Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.).


Предаја дневника праксе - документација

Обавештавају се сви студенти који су обавили стручну праксу, којима је пракса обавезна, као и студенти којима пракса није обавезна по студијском програму, да закључно са 11.09.2023. године, студентској служби морају предати следећу документацију:

I Студенти прве, друге и треће године студија:

- Потврду о обављеној стручној пракси, обавезно печатирану и потписану од стране ментора.
- Потврду о урађеном семинарском раду из било ког наставног предмета са одговарајуће године студија, обавезно потписану од стране предметног наставника.

II Студенти четврте године:

- Потврду о обављеној стручној пракси обавезно печатирну и потписану од стране ментора.

Студентима којима пракса носи одговарајући број ЕСПБ, а у наведеном року не предају дневник праксе, на ранг листи за упис године неће бити евидентирани ови ЕСПБ.

Овера дневника праксе 2023

Проф. др Снежана Милићевић

Овера дневника праксе код проф. др Снежане Милићевић:
- понедељак, 11.09.2023. године од 12:00 до 13:00 часова, Кабинет 6

Проф. др Тања Станишић

Овера дневника праксе код проф. др Тање Станишић:
- понедељак, 11.09.2023. године од 11:30 до 12:00 часова, Кабинет 17

Проф. др Дејан Секулић

Овера дневника праксе код проф. др Дејана Секулића:
- понедељак, 11.09.2023. године од 14:00 до 15:00 часова, Кабинет 14
- уторак, 12.09.2023. године од 11:00 до 12:00 часова, Кабинет 14

Доц. др Немања Пантић

Овера дневника праксе код др Немање Пантића:
- понедељак, 11.09.2023. године од 10:00 до 13:00 часова, Кабинет 9

Доц. др Јасмина Огњановић

Овера дневника праксе код др Јасмине Огњановић:
- петак, 08.09.2023. године од 11:00 до 11:30 часова, Кабинет 27
- понедељак, 11.09.2023. године од 08:30 до 09:30 часова, Кабинет 27


Проф. др Весна Миловановић

Овера дневника праксе код проф. др Весне Миловановић:
понедељак, 11.09.2023. године од 11:00 до 12:00 часова, Кабинет 12

Доц. др Наташа Ђорђевић

Овера дневника праксе код др Наташе Ђорђевић:
- понедељак, 11.09.2023. године од 10:00 до 11:00 и од 12:30 до 13:30 часова, Кабинет 27

Доц. др Милена Подовац

Овера дневника праксе код др Милене Подовац:
- понедељак, 11.09.2023. године од 09:00 до 10:00 часова, Кабинет 9

 

Обавезно приликом предаје дневника понети и слике са праксе.